Nicaragua en Costa Rica 2011

Hottub 31.0 > Zo moet het wel!

Dinsdag zijn we een dag naar het ‘Baldi Hotspring Resort' geweest. Dit resort ligt naast de vulkaan Arenal. Doordat de Arenal een nog actieve vulkaan is (vaak kan je stromende rode lava uit de vulkaan zien spuiten maar nu wij er zijn net niet

Frown
) levert deze warm water aan het resort. Het resort heeft daardoor 25 verschillende zwembaden met temperaturen tussen de 32 en 67 graden. Ook zijn er drie enorme jacuzzi's en drie poolbar's. Allen natuurlijk verwarmd. Handig zo'n vulkaan! Misschien kan gemeente Bloemendaal er ook een aanschaffen dan wordt het nog eens wat met onze hottub op de Elswout. De riantste temperatuur voor een hottub is overigens 40 graden (proefondervindelijk ondervonden na een veldonderzoek van 25 baden). In de poolbar hebben we, gewoon omdat het kon, een ontzettend dure cocktail gedronken (Pina Colada). Daarbij werd duidelijk dat ze hier (toch) nog wel wat te leren hebben. Je moest namelijk contant of met je creditcard betalen (in een bar die alleen zwemmend te bereiken is!) en als klap op de vuurpijl was het apparaat voor de creditcard niet mobiel en stond deze in het midden van de bar. Hierdoor moest je met je creditcard tussen je tanden (of andere lichaamsdelen) naar de bar zwemmen, vanuit het water op de bar klimmen, vervolgens de bar inklimmen, door de bar met de barman mee lopen om je code in te toetsen, teruglopen, weer op de bar klimmen, je zelf weer in het water laten zakken en op je kruk plaatsnemen. Handig... en dat terwijl iedereen een polsbandje met een nummer om heeft; dat moet anders kunnen. De cocktails waren overigens 9 Dollar per stuk (in Nicaragua 1 euro), maar ook wel heel lekker. Omdat de hele dag in heet water zitten en niets doen wonderlijk genoeg bizar vermoeiend is zijn we tussen de middag even naar de Burger King geweest om wat verloren calorieën in te halen (ook aanvragen bij gemeente Bloemendaal). Lekker!

very

doodvermoeiend, maar wel lekker, daarom gaan wij nou iedere zomer in het warme water hangen.

Nick

haha mooi man.
Beter leest Bloemendaal dit ook, dan komt die vulkaan er zeker ;)